Samsung Galaxy SM-G850F 32 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy SM-G850F 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan.Q 24-07-2015

• Na 2 jaar tot volle tevredenheid een Galaxy S4 Mini te hebben gebruikt overgestapt op de Galaxy Alpha.
• Reden: Groter scherm (4,7” ipv 4,3”) bij iets grotere buitenafmetingen.
Vreemd is wel dat de S4 Mini binnen de kortste keren meer dan 1.000 reviews (nu 1.285) kreeg, heeft de Alpha na bijna één jaar nog niet één review op Kieskeurig (dit is de eerste).
• Design: Dit is het mooiste wat Samsung als smartphone op de markt heeft gebracht. Zelf met het S View Cover is het toestel mooi slank. Het toestel heeft nu led voor het melden van berichten en opladen, wordt echter bedekt door de S View Cover, niet zo slim!
• Scherm: Mooi en helder 4,7 inch Super AMOLED scherm, groot tov de compacte buitenafmetingen.
• Opslag: Officieel is dat 32 GB, bruikbaar ca. 25 GB. Dit blijkt ruim voldoende, zeker gezien de 14,5 GB aan muziek en 3 GB aan kaarten voor ‘Here’.
• Software: Is geleverd met Android 4.4.4 maar zal binnen afzienbare tijd worden geupgrade naar 5.0 Lollipop. Het toestel is weer voorzien van, te veel, Samsung app’s die je niet kunt verwijderen en dat is jammer. Werkt snel en soepel. Prima!
• Accu: Gaat, net als de S4 Mini, 1 á 2 dagen mee en is sterk afhankelijk van het gebruik. Voor mij ruim voldoende.
• Vingerafdrukvergrendeling: Werk bij mij niet, moet vaak tot 10 keer vegen voordat het werkt. Ik gebruik die beveiliging dus niet.
• Camera: Hoofdcamera heeft 12 mpx en maakt mooie, heldere foto’s. Frontcamera heeft 2,1 mpx wat ruim voldoende is, maar gebruik deze nauwelijks (ben niet zo op mezelf gericht).
• Conclusie: Prima toestel dat zijn, misschien wat hoge prijs, zeker waard is.